We zijn op weg!

30 juli 2019 0 Door jantiene

Van idee naar realiteit! Op de fiets van ons Boshuis in Groesbeek naar ons Berghuis in de Ecrins in Zuid Frankrijk.

Een paar dagen geleden

Zaten we nog in ons Berghuis!

Na drie heerlijke en bijzondere vakantieweken met de drie lieve kindjes van Allard reden we afgelopen vrijdag terug naar NL. De reis liep eerst wat vertraging op door noodweer waardoor onze ‘normaalroute’ via La Grave was afgesloten. Dus hop, wij de Galibier over in het hoogseizoen haha. Het is prachtig daar en over twee weken hopen we hier met de fiets terug te rijden. Raar en ook gaaf idee.

Langzaam schakelen we naar drie compleet andere weken dan de afgelopen drie.

Tour de France

Maar eerst rijden we dus naar NL (met de auto 😉) om de kindjes naar Mamma&vriend te brengen. Er komt al snel nog een extra stop van 5 uur (!!) bij, want de Tour de France kwam langs over onze route. Niks aan te doen dus we maken er het leukste van.

Zagen we de tour nog even starten. Gaaf!

Mede door de vertraging hadden we daarna een bomvolle, maar ook heel fijne 1,5 dag in NL. Incl. Een trip naar mijn ouders in Friesland en zo deden we nog wat adresjes aan. Fijn om iedereen weer even te zien en spreken! 😍

Inpakken!

Zondagochtend pakten we verrassend georganiseerd alles in voor de reis en het leukste vind ik wel … met de spullen die we hebben.

Een Bob Yak karretje van Allard z’n verre fietsreizen, mijn titanium kookspulletjes van lang geleden en zo kwamen met het inpakken de eerste good memories al boven.

Goed gemutst en met een gezonde spanning of alles wel zou werken vertrokken we vanaf ons Boshuis.

DAT we vertrokken, deze reis in alle vragen en keuzes die er zijn, prioriteit hebben gegeven zodat we echt weg kunnen, vind ik al zo gaaf! Het kan al niet meer ‘mislukken’. Vanaf nu is alles avontuur. En daar houden we wel van 😀.

We zijn vertrokken!

Eerste stop

We reden nog even langs onze vriend & gids van Bergwandelen.com, Ben in Nijmegen voor een mini tentje die we mogen lenen en Allard nam de laatste dingen met hem door omdat hij de zomerreizen gaat gidsen.

Ondertussen begin ik om 15u pas aan het ontbijt op dit inpak&regeldagje en ging ik me maar eens even bekommeren over onze route richting het mooie zuiden 😂.

Planning

Die is er niet echt. Of toch wel …

• 11 augustus moeten we in het Berghuis zijn.
  • De Eiffelsteig pakken we graag mee
  • Als we t zat zijn passen we t plan aan, naar iets waar we wel zin in hebben 😀
  • Het is vakantie!

Zyfflich (D)

Andere vriend en gids John van Giels wilden we ook graag zien en zo werd 20km verderop onze eerste stop & overnachting op hun mooie plekje. Mooie gesprekken, lekker eten en een proost … fijn om er weer te zijn.

De volgende ochtend een warme douche en riant ontbijt in de tuin. Ik vraag me af wanneer we dat weer zullen hebben …

Op naar Limburg!

John fietst nog een stuk met ons mee. Gezellie!

Het doel wordt Brunssum, waar we bij Ans & Alex 2kg ijzerwaar voor in de bergen kunnen droppen. Dat scheelt serieus op ons minimalistische inpakgedrag.

Ze vragen of we blijven slapen en zo kunnen deze avond dus weer rekenen op een warme douche, vers eten en een slaapplek.

Maar eerst hebben we nog wat te fietsen. Een flink stuk ook. Mijn route gaat rechtstreeks en voor MTB geschikt. We hoppen van natuurgebied naar natuurgebied. Geweldig!

Maar het schiet ook niet op. En vandaag hebben we nog wel een afspraak staan.

Na 50km passen we de route ‘offroad-vermijdend’ aan en dat fietst een stuk vlotter.

We rijden op dag 1 gelijk een flinke snok van onze trip, met 146,5km staan we bij Ans&Alex voor de deur.

Veel later dan verwacht, maar wat een gastvrijheid in hun fijne nieuwe huis.

We laten nog meer spullen en daarmee gewicht achter. We zien het over twee weken terug in de Ecrins als Allard een stoere maatwerktocht met ze gaat lopen als voorbereiding op een expeditie in Nepal.

Lamballen & Regeldagje

Je zou zeggen dat we na die goede nachten, al het lekkere eten en minder gewicht rappie rappie het vlakland uit zouden rijden, naar niets is minder waar 😂.

We regelen op t gemakje nuttige dingen tbv navigatie, voeding en raken steeds weer aan de klets met leuke mensen.

Het plan was om in Monschau uit te komen vandaag, maar we staan na 30km nog in Nederland op een knusse boeren camping. Zalig hersteldagje met veel nagenieten van de belevenissen met de kindjes afgelopen weken, tijd voor elkaar, de natuur en nu echt lekker prutsen met onze verjaarde campingspulletjes. Ik geniet enorm van ‘het onderweg zijn’.